fbpx

Pofta de Dulce? 4 Motive Pentru Care Ai Des Pofta de Zahar!

0 312

Pofta de dulce este groaznica, mai ales daca simti nevoia des de ciocolata, prajituri, napolitane si alte dulcegarii. Dar stiati ca acesta este modul prin care organismul incearca sa iti atraga atentia? Haideti sa discutam in detaliu in randurile de mai jos.

Pofta de Dulce Incontrolabila? 4 Motive Pentru Care Apare!

Motivele pentru care pofta de dulce apare atat de des este in mare parte de natura psihologica sau are legatura cu mediul in care traim. Corpul uman functioneaza ca o masina – daca il alimentezi corect, tu conduci. Dar daca corpul nu primeste tipul de combustibil de care are nevoie, atunci apar si aceste pofte alimentare puternice. – explica dieticianul Anna Taylor din America.

4 Motive Responsabile Pentru Poftele Nesanatoase

Ce fel de combustibil este compatibil cu corpul tau? Ai nevoie de un aport echilibrat de carbohidrati bogati in fibre, proteine si grasimi sanatoase. Daca ai pofte de dulce sau sarat foarte des, probabil ar fi timpul sa te gandesti la alimentatia ta de zi cu zi!

1. Pofta de Dulce: Nu ai mancat destul sau ai mancat alimentele gresite

Cand nu mananci suficiente calorii, corpul tau incearca sa gaseasca o sursa rapida de combustibil. Deci ce se intampla? Poftesti zahar! Zaharul iti da energie foarte rapid, chiar daca nu este o sursa de energie de calitate.

Sa nu va faceti impresia ca indulcitorii artificiali or sa va satisfaca pofta de zahar! Acestea va satisfac poftele pe moment, adica va pacalesc organismul ca a primit combustibilul necesar. Acest lucru obliga corpul mai tarziu sa caute mai multe calorii sub forma de zahar.

Caloriile distribuie energie reala, asadar consumati alimente integrale care ofera suficiente proteine, grasimi sanatoase si fibre. Consumati fructe si legume proaspete zilnic, naut, fasole, linte, seminte, nuci, leguminoase si renuntati la alimentele procesate! Pofta de zahar va scadea semnificativ!

2. Pofta de Dulce: Ai Prins Un Obicei Prost!

Asa cum unii oameni isi rod unghiile din obisnuinta, in acelasi mod unii oameni consuma zilnic cate o ciocolata. Daca si tu faci asta inseamna ca ai o problema de autocontrol.

Pentru a evita pofta de zahar dupa pranz sau cina, asigurati-va ca ati mancat cantitatea potrivita de calorii si macronutrienti. Puteti de asemenea sa beti si un ceai din plante exact atunci cand aveti pofta de ciocolata sau alte dulciuri

3. Pofta de Dulce: Ai Mancat Prea Mult Amidon si Prea Putine Grasimi sau Proteine

Atunci cand mananci o masa grea, bogata in amidon, gen un farfurie uriasa de spaghete, duce adesea la pofta de zahar. Pastele si alte alimente bogate in amidon si lipsite de fibre sau proteine sunt ca un farfurie de zahar care duce la marirea nivelului de zahar din sange si prin urmare veti pofti la zahar.

Daca nu poti renunta la delicioasele paste, invata sa iti controlezi portia. Adauga alaturi putin ulei de masline si o portie de proteina slaba. Proteina va da satietate si va preveni aparitia poftei de dulce dupa masa. Va sugerez sa puneti alaturi o bol generos de legume gatite la abur sau coapte.

Citeste si: 6 Ceaiuri care taie pofta de mancare

4. Pofta de Dulce: Ai Mancat Prea Sarat

De obicei mancarurile din restaurant, mancarea procesata sau ambalata sunt foarte bogate in sodiu, citeste eticheta si o sa te convingi! Salam, cascaval, branzeturi, carnati si alte alimente contin o cantitate enorma de sare. Ba chiar si mancarea din restaurante contine prea multa sare. Cu cat este mai sarata mancarea cu atat poftele de dulce vor aparea mai des.

Primsul pas este sa realizezi ca ai putea consuma sare in exces fara sa iti fi dat seama. Sari peste chipsuri sau cartofi prajiti daca vrei sa eviti gogoasa de mai tarziu. Invata sa iti gatesti acasa mancarurile tale preferate deoarece poti controla cantitatea de sare. Combate pofta de dulce cu un fruct sau orice alta optiune mai sanatoasa.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy