Mancatul Dupa Ora 18: Ce se intampla daca nu mai mananci dupa ora 18:00?

0 481

Marea majoritate a dietelor pentru slabit va cere sa excludeti anumite alimente, dar cum ar fi sa puteti manca ce va doriti, atata timp cat incetati mancatul dupa ora 18? Aceasta metoda este cunoscuta si sub numele de post interminent , dar oare cum functioneaza aceast post intermitent? Haideti sa citim mai jos cateva opinii pro si contra.

Mancatul dupa Ora 18: Strategie Utila sau Nu?

Anumite cercetari au aratat ca atata timp cat incetam mancatul dupa ora 18 p.m poate fi o strategie excelenta pentru slabit, deoarece prezinta anumite beneficii pentru sanatate.

Aceasta strategie este cunoscuta sub denumirea de post intermintent sau alimentatie limitata. Practic, mananci preparatele obisnuite, dar incetezi mancatul la o perioada de 8 ore, de exemplu intre orele 10 si 18 p.m.

Aceasta strategie isi are originea din Islam, deoarece un numar de aproape 3.000 de oameni au tinut post in timpul Ramadanului iar cei supraponderali sau obezi au pierdut masa de grasime fara modificari in alimentatie.

Mancatul dupa Ora 18: Beneficiile PRO

Potrivit scolii de sanatate publica Harvard T.H., postul intermitent sau incetarea mancatului dupa ora 18, poate fi o metoda foarte eficienta pentru slabit, decat consumul unei diete sarace in calorii zilnic.

Ciclul caloriilor la 24 de ore poate fi eficient pentru prevenirea incetinirii metabolismului, acest lucru apare de cele mai multe ori cu restrictiile calorice. Incetarea mancatului dupa ora 18 functioneaza pentru majoritatea oamenilor, deoarece este mult mai usor sa te opresti din mancat dupa o anumita ora decat sa urmezi o dieta saraca in calorii.

O revista de nutritie a publicat in august 2017 ca postul intre orele 12 so 21 la sobolani, a prezentat un rezultat cu o greutate mai mica, trigliceride, colesterol, insulina, glucoza si, semne inflamatoare. La studiile umane a fost prezenta o fluctuatie deoarece unii oameni au prezentat rezultate asemanatoare, iar la alti oameni, mancatul dupa ora 18 nu a avut niciun beneficiu.

Dezavantajele Postului Intermitent

Desi cei mai multi oameni raporteaza rezultate pozitive, exista probabilitatea ca aceasta metoda sa nu functioneze la fel pentru toti. Spre exemplu, daca esti obligat sa muncesti pana tarziu, sau trebuie sa mananci cina cu familia dupa ora 18:00, ar putea fi cu adevarat o provocare pentru tine.

Este foarte important sa mancati doar la intervale regulate pentru sanatatea dumneavoastra. Spre exemplu pentru diabetici sau hipoglicemici, metoda aceasta ar putea da gres.

Citeste si: Beneficiile ceaiului de brusture

Aceasta metoda ar putea fi de ajutor pentru majoritatea oamenilor deoarece mancatul mai putin seara exclude excesul de calorii. Indiferent de ce metoda alegeti, asigurati-va ca este buna pentru sanatate si pentru a va ajuta sa va atingeti obiectivele. Retineti ca este vital sa consultati un medic, inainte de a alege sa incetati mancatul dupa ora 18.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy