Luteina si Zeaxantina: Doi Carotenoizi Buni Pentru Ochi si Piele

0 263

Luteina si zeaxantina sunt doi carotenoizi importanti gasiti in natura. Acesti pigmenti sunt disponibli in multe fructe si legume. Beneficiile luteinei si zeaxantinei lupta impotriva bolilor cronice si promoveaza sanatatea. Ambii antioxidanti sunt puternici si cunoscuti pentru capacitatea de a mentine ochii sanatosi.

Totul Despre Luteina si Zeaxantina

Luteina si zeaxantina sunt doua tipuri de carotenoizi. Carotenoizii sunt compusi care da alimentelor culoarea. Ei actioneaza ca antioxidanti si joaca un rol vital in multe functii ale corpului, inclusiv promovarea sanatatii pielii si ochilor.

Luteina si zeaxantina se gasesc in macula oculara a oamenilor. Ei sunt xantofili care joaca diverse roluri in sistemele biologice – precum structurile moleculare in mebranele celulelor.

Ambii antioxidanti au structuri similare si distribuie o gama larga de beneficii pentru sanatate. Totusi, beneficiile sale cele mai populare se concentreaza pe sanatatea ochilor.

Citeste si:  Surse bogate de potasiu

Ce Alimente Bogate in Luteina si Zeaxantina Puteti Consuma

Puteti include in dieta cate 100 de grame din urmatoarele alimente din lista de mai jos:

  • Kale (gatit): 7 mg
  • Dovleac placintar (gatit): 42 mg
  • Verdeturi (gatite): 10.9 mg
  • Porumb (conservat): 1.05 mg
  • Spanac (gatit): 11.31 mg
  • Chard elvetian (gatit): 11.01 mg
  • Mazare verde (gatita): 2.59 mg
  • Arugula (cruda): 3.55 mg
  • Varza de Bruxelles (gatita): 1.29 mg
  • Dovleac (gatit): 1.01 mg
  • Galbenus de ou proaspat (crud): 1.1 mg
  • Frunze de cartofi dulci (gatite): 2.63 mg
  • Morcovi (cruzi): 0.36 mg
  • Sparanghel (gatit): 77 mg
  • Frunze de mustar (gatite): 5.96 mg
  • Frunze de sfecla (gatite): 1.82 mg
  • Frunze de papadie (gatite): 3.40 mg
  • Iarba grasa (gatita): 40 mg
  • Frunze de ridiche (gatite): 44 mg

Citeste si: Ce este uleiul CBD si ce beneficii are

Care Sunt Beneficiile Luteinei si Zeaxantinei

Promoveaza Sanatatea Ochilor

Luteina si Zeaxantina: Doi Carotenoizi Buni Pentru Ochi si Piele

O dieta bogata in luteina si zeaxantina mareste concentratia pigmentilor maculari, prevenind instalarea degenerarii maculare la oamenii in varsta. Studiile au aratat ca pot reduce riscul de cataracta si alte probleme majore de vedere la batrani.

Cataracta apare cel mai frecvent la batrani dar pot aparea si din cauza stresului oxidativ, diabetului si expunerea la elemente toxice, poluanti, radiatie si efecte adverse ale anumitor medicamente.

Benefici Pentru Piele

Luteina si Zeaxantina: Doi Carotenoizi Buni Pentru Ochi si Piele

Luteina si zeaxantina au proprietati antioxidante puternice, care ajuta la promovarea pielii sanatoase. Asemanator ochilor, pielea noastra sufera daune datorita stresului oxidativ, expunerii la razele UV si luminii albastre.

Acestea pot cauza distrugerea AND-ului si alterarea colagenului (un tip de proteina responsabila pentru structura si elasticitatea pielii). Proprietatile sale antioxidante ajuta la imbunatatirea tonului si texturii pielii.

Suplimentarea cu acesti doi carotenoizi este la fel de eficienta ca si aportul necesar prin dieta. Totusi, sursele naturale precum legume cu frunze verzi,

Daca nu reusiti sa obtineti suficient doar din dieta atunci suplimentele de luteina si zeaxantina va pot ajuta dar cereti opinia unui medic.

Concluzie

Luteina si zeaxantina ajuta la daunele oculare cauzate de imbatranire si mentine pielea sanatoasa. Totusi, majoritatea beneficiilor sale sunt inca studiate. Includeti alimentele pe baza de plante in dieta pentru a adopta un stil de viata mai sanatos.

Aveti intrebari? Le puteti lasa in sectiunea de comentarii de mai jos. Urmariti-ma si pe pagina de Facebook @adnanaalexe.ro sau pe Youtube @adnanaalexe!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy